Til seneste kommentar

Hvordan rapporterer jeg skader og avvik?

Hvordan melder jeg ifra om skader eller avvik?
Bilkollektivet

Kommentarer

  • Dersom det oppstår en skade underveis som har betydning for senere leieforhold, må bilkollektivets kundesenter/ vakttelefon varsles snarest for å unngå komplikasjoner for neste leietaker. Dette gjelder forhold som gjør at bil ikke kan eller bør benyttes av en ny bruker. Ta da kontakt pr telefon. 

    Husk også å fylle ut Skademelding ved behov.

    Skulle du være uheldig å bulke bilen er det viktig å melde fra om dette til oss. Det gjelder også om du oppdager nye bulker når du henter bilen. Skader meldes i reservasjonsappen. Her finner du også oversikt over tidligere rapporterte skader. Hver gang du påbegynner og avslutter en reservasjon blir du spurt om det er nye skader på bilen som ikke allerede er registrert i skadeloggen.
    • Velg mellom skadelogg på hhv. innside og utside. 
    •  Dersom det allerede er registrerte skader på bilen, vises dette som tall rundt om på de forskjellige områdene av bilen. Du kan trykke deg inn på disse for å se bilde og beskrivelse av skaden. 



    •  Dersom ingen nye skader trykk "Ingen ny skade" og fortsett din reservasjon.

    • Finner du en skade som ikke er registrert trykker du "Rapporter ny skade" 
    • Velg om skaden er utvendig eller innvendig og eventuelt hvilket område på bilen.



    • Ta bilde av skade og legg inn beskrivelse: (f.eks hvordan skaden oppstod)


    • Lagre og fortsett reservasjonen. 





    Vi anbefaler for øvrig at du setter deg inn i vilkår for bruk av Bilkollektivets tjenester. Disse beskriver hvilket ansvar du har for bilen underveis i reservasjonen.

    Ved mangelfull innrapportering av skade vil bruker bli belastet gebyr i tillegg til kostnaden for reparasjon eller egenandel (se vilkår for gebyrer).
    Haakon
    (Oppdatert )
  • Da forstår jeg det slik at man ikke kan rapportere noen ting når reservasjonstiden er utløpt? Det kunne man før innføringen av den nye appen.
    Oddleiv Vik
  • Det stemmer at du nå må ha en aktiv reservasjon for å kunne rapportere skader i appen. Ved spesielle behov, ta kontakt så finner vi en løsning.
    Haakon
  • Det er ikke alltid man har tid å skrive inn feil og mangler eller å rapportere skader akkurat mens reservasjonen er aktiv. Eller at man husker å gjøre det før man setter fra seg bilen. Så disse feltene synes jeg dere bør vurdere å ha åpne f eks 24 timer etter at reservasjonen er avsluttet.
    Oddleiv Vik
  • Det er forståelig. Innspillet tas med i prosessen med videre utvikling av appen.
    Haakon
  • Hei, nå har jeg brukt flere biler av de som står parkert på Løren og hver og en mangler en del i bagasjerommet som dekker over bagasjen slik at ting ikke kommer flyvende over folk skulle man være uheldig og være i en ulykke. Jeg har sjekket alle bilene som står parkert på Løren, alle mangler dette. Jeg har også kontaktet kundeservice på telefon om dette, uten at jeg ser noe forbedring ved siste leie.
    jeg setter pris på om dette ordnes med så snart som mulig, dette er en viktig ting å ha i en bil, av sikkerhetsgrunner
    tusen takk for tilbakemelding.
    Mary
  • Hei Mary,

    Bagasjeromsskjulerne er fjernet fra bilene av driftsmessige årsaker. Erfaringsmessig vil disse forsvinne i forbindelse med at folk legger ned setene osv for å frakte forskjellige ting i bilen. Vi anbefaler derfor å gå til innkjøp av et lastesikringsnett som du kan benytte for å sikre løs last i bagasjerommet.
    Alexander Børstad Driftssjef
  • Jeg har vært i en kollisjon, hvordan finner jeg bilen og hva skjer videre?
    Aleksander Dale Skulstad
  • Hei

    I appen under mine reservasjoner finner du bilen du benyttet og kan melde inn skade. Ved større skader som påvirker om bilen er kjørbar og/ eller kan benyttes av neste reservasjon ønsker vi at du tar kontakt med oss på telefon 47861010.

    Dersom en annen bil er involvert er det viktig at skademeldingsskjema mellom deg og motpart fylles ut og sendes inn til oss.

    NAF digitalt skademeldingsskjema

    Se også punkter for utfylling av skademeldingsskjema ​her. ​​​
    Alexander Børstad Driftssjef
  • Hei, hva gjør jeg hvis jeg ser at steinsprut har laget små skader på frontruta? Det er ikke problem på kort sikt.
    Frode Rønning
  • Hei. Du kan rapportere disse i appen på vanlig måte, så følger vi opp hvis vi mener det er nødvendig.
    Morten Munch-Olsen Daglig leder

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.