Til seneste kommentar

Korleis leggje inn notat for reservasjonar?

Våre medbrukarar har tidlegare brukt notat-feltet for å notere formålet med reisa, evt. om det var ei privat reise (som skal medføre trekk i løn).

Får no beskjed frå våre medbrukarar om at notat-feltet er fjerna. Korleis er det no meininga at ein skal kunne registrere formålet med reisa, samt korvidt den er ei tenestereise eller privat reise?

Ser for øvrig i reservasjonsoversikta til teamadministrator at det er kolonner der som heiter «Individuell» og «Kostnadssted». Desse kunne tenkjast å brukast til å erstatte notat-feltet, men som sagt er det no ingen opplagt måte for våre medbrukarar å få desse felta til å innehalde noko anna enn hhv. «Bedriftsreise» og blankt når ein opprettar nye reservasjoner.

Tore Anderson

Kommentarer

  • Hei Tore

    Dersom du har bedriftskonto kan du velge om dine sjåfører skal få mulighet til å legge inn notat (reisekost-id/formål) når de oppretter reservasjoner.

    Slik gjør du:

    Logg inn som "Team administrator" (Team=bedrift)
    Velg "Innstillinger" fra nedtrekksmenyen øverst til venstre
    Under "Administrasjon" kan du huke av for "Tillat notat for reisekost-id/formål pr reservasjon"
    Du kan også velge at dette skal være påkrevd ved å huke av feltet under: "Resiskost-id/formål er påkrevd ved opprettelse av reservasjon:

    Haakon
  • Takk! 👍

    Tore Anderson
  • Kan dere legge inn igjen feltet "notat" slik at også medlemmer som ikke er bedriftsmedlemmer kan benytte seg av dette, slik det var tidligere?
    Oddleiv Vik
  • Det er nå lagt til for alle med privatmedlemskap
    Haakon
  • Det ser fortsatt ikke ut som man kan legge inn notat, verken i app eller på nettsider.

    Oddleiv Vik
  • Det skal være på plass nå. Prøv gjerne å oppdatere appen
    Haakon
  • Er privatmedlem. Har reinstallert app for android, har to fremtidige reservasjoner, fremdeles ikke mulig å legge til notat på noen av disse.
    Oddleiv Vik
  • Hei Oddleiv. Muligheten for notat er kun når man gjør reservasjonen. Er dessverre ikke mulig etter at reservasjonen allerede er opprettet.
    Haakon
  • Hei.

    Jeg ble veldig glad da det gikk an å skrive inn notat igjen, men når det ikke følger med over på fakturaen er det vanskelig for arbeidsgiver å kontrollere det på en enkel måte.
    Tore
  • Det har vi full forståelse for. Vi har gjort flere forbedringer i fakturaen, men dessverre ikke fått inn dette feltet ennå, men ligger på roadmappen over ting vi ønsker å få utviklet.
    Haakon

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.