Rabatt for vask


Du kan få rabatt for å rengjøre bilen hos oss.


Som medlem og medeier i Bilkollektivets bilflåte, er du ansvarlig for å levere bilene tilbake ren og ryddig, og med alt utstyr, slik du selv ville ønske å finne dem. Det sikrer at alle får en hyggelig kjøreopplevelse. Se også våre vilkår punkt 2.5 om tilbakelevering av bil.

Vask av bil kan gjøres på Circle K og belastes bilens Circle K kort. Man kan enten benytte selvvask, eller vaskeautomat (standard vask). De fleste bensinstasjoner har også tilgjengelig støvsuger, og selger wipes etc. for innvendig rengjøring. Hos Bilkollektivet er også drivstoff inkludert i leieprisen. 




Dersom du rengjør en bil innvendig og utvendig før levering, vil vi gi deg en rabattkode på kr 300.

  • Kun utvendig vask: 100 kr rabatt
  • Kun innvendig vask 150 kr rabatt

Fremgangsmåte for å få tilsendt rabattkode er følgende:
  1. Ta bilde av bilen før rengjøring.
  2. Rengjør bilen innvendig og utvendig.
  3. Ta bilde av rengjort bil.
  4. Fyll ut skjema for kompensasjon for vask, og last opp bilder av bil før og etter rengjøring.
  5. Vi sender deg en rabattkode som du kan benytte for å få rabatt på en fremtidig reservasjon.
Les også blant annet våre vasketips her. 

Ved retur av bil er bruker ansvarlig for at bilen er ren innvendig og utvendig.
Levering av skitten bil, anses som mislighold, og kan belastes med gebyr i henhold til den til enhver tid gjeldende prisliste.
Bilkollektivet (Oppdatert )

Kommentarer

  • Hei, Alexander
    Takk. Dette var sannelig en rask respons på min (og kanskje andres) bekymring her om dagen. Bare ett problem: ligger det "bensin"-kort i hanskerommet på el-bilene? Jeg har tidligere brukt fantasien og vasket med kort i bensinbil.
    Kjell Horn
  • Hei Kjell.

    Alle våre biler har drivstoff-/ vaskekort liggende i hanskerommet, også elbiler. Bruk av Circle k kortet kan du lese mer om her.
    Alexander Børstad Driftssjef
  • Setter pris på tankegangen her, er dette et slags mvp forsøk som senere blir implementert i appen? Jeg spør for stegene er unødvendig manuelle, hever fort terskelen min for å gidde å spare 100kr
    EW
  • Hei

    Dette er en løsning vi i utgangspunktet ønsket å få implementert i appen før lansering. Da dette dessverre ikke er mulig å få på plass med det første ønsket vi allikevel å lansere en insentivordning for å bedre renholdet. I utgangspunktet ønsker vi selvfølgelig å spare både medlemmer og kundesenter for unødvendige manuelle prosesser.
    Alexander Børstad Driftssjef
  • Burde ikke kvittering på maskinvask være god nok dokumentasjon? Det var betydelig enklere før da man kunne laste opp kopi av kvittering og andre utlegg direkte på websiden. Håper dere kan finne en måte å forenkle fremgangsmåten, det vil redusere terskelen for å gidde å ta seg bryet.
    TH
  • Da rabattordningen også gjelder selvvask, og innvendig rengjøring ønsker vi bilder av bil før og etter som dokumentasjon. Samtidig jobber vi for å få implementert en automatisk funksjon i app for rabatt ved vask.
    Alexander Børstad Driftssjef
  • Jeg må innrømme at jeg regnet med at det ble registrert betaling for vask i kortet, og at avslaget kom ved utregning, men det er jo selvfølgelig ikke slik. Forutsetningen er jo også at vi må beregne en time ekstra, og dermed en leietime ekstra i travle perioder, til å finne en Circle K og stå i vaskekø (jfr. søndag kveld 13.03.22). Ingenting å hente økonomisk på dette, men ren bil er bra, så jeg vasker om jeg rekker:)
    Kari Slaatsveen
  • Hei Bilkollektivet
    Det er veldig bra å høre at reingjøring av bil er i fokus hos dere. Er derfor glad for at dette nå blir premiert med rabatt, og så håper vi alle at registrering veldig raskt kan forenkles betydelig. Neste skritt og ambisjon bør være at gebyr for mangelfull rengjøring tilfaller neste bil leier ref. vedlagt pkt. Hvis gebyr ordning skal virke formålstjenlig så må dette premieres på samme måte. Hvis ikke må bilkollektivet påse at bil blir rengjort før overlevering til neste bileier. Ellers vil ikke disse gebyrene tjene medlemmene som likevel må vaske skitten bil ved overtakelse uten å at dette blir premiert. Dette må gå begge veier. Slik ordningen fungerer nå så koster det for lite å levere skitten bil samtidig som neste bil leier ikke blir kompensert og må «betale» prisen med å rengjøre. Hva er årsaken til at gebyr ikke tilfaller bil leier? 

    “Tilgriset bil. Mangelfull rengjøring av tilgriset bil kan gi gebyr inntil kr 1000,-.”
    https://bilkollektivet.no/vilkar-for-gjeldende-priser-og-gebyrer/
    Ronny Øye
  • Hei Ronny,

    Vi vil fremdeles arbeide for å forbedre denne ordningen. Bilkollektivet har allerede i dag mulighet til å ilegge gebyr ved manglende renhold. Ved svært tilgriset bil som åpenbart er forårsaket av siste bruker kan gebyr bli ilagt. Da dette er en skjønnsmessig vurdering som tas fra tilfelle til tilfelle har vi ikke noen automatikk i at et eventuelt gebyr blir sendt videre som rabatt til neste bruker. Det er også slik at biler ikke nødvendigvis kan eller bør vaskes etter hver eneste tur. I enkelte tilfeller ser vi derfor at bilen gjennom flere reservasjoner har blitt gradvis mer skitten, uten at en bestemt bruker nødvendigvis er ansvarlig. Vi forventer at alle våre medlemmer tar ansvar for vask, når dette er nødvendig. Vi ønsker derfor å kompensere brukere som hjelper til med vask med kr 100 når bilen rengjøres innvendig og utvendig.
    Alexander Børstad Driftssjef

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle. Din e-post vises aldri offentlig.