Hva gjør jeg hvis mobilen går tom for strøm?
Hvordan får jeg åpnet bilen hvis mobilen har gått tom for strøm?
Følg innlegget
6
følgere
Dersom dette er et vanlig problem kan det være lurt å gå til anskaffelse av en "powerbank" (eksternt mobilbatteri), som enkelt kan få liv i mobilen igjen.
Det er fortsatt også mulig å benytte smartkort for å åpne og låse bilene, så lenge bilen har mobildekning. Om man ikke har smartkort, men ønsker det, kan man bestille smartkort via vårt kontaktskjema (kr 250,-).
Skal nevnes at noen telefoner sliter med å holde seg påslått, selv med powerbank, om det er bitende kaldt (noe det gjerne er i Norge på vinteren). Kan også være andre faktorer som gjør app-løsning mer sårbart enn smartkort, som for eksempel at telefoner kan gå i bakken og ødelegges.
Synes derfor at smartkort-løsningen må beholdes, og at en løsning i appen må på plass for å vise hvilke biler som ikke har støtte.
Grunnen til at ikke smartkort fungerer ved starten av reservasjonen, for åpning av biler som har fast plass uten dekning, er at reservasjonene må overføres til bilen for at den skal vite at en bruker har en aktiv reservasjon.
Om bilen står med mobildekning kan reservasjonen overføres til bilen via mobilnettverket. Dersom bilen ikke har mobildekning benyttes bluetooth til å overføre reservasjonen til bilen direkte fra appen/telefonen.
Smartkortet er med andre ord ikke like "smart" som en smarttelefon, da det ikke har noen mulighet til å lagre og overføre reservasjoner til biler uten mobildekning.
Dersom du sender oss epost med reservasjonen det gjelder, skjermdumper (hvis du har det), etc, så vil vi kunne videresende dette til våre utviklere slik at de kan forsøke å feilsøke, forstå hva som har skjedd, og evt korrigere problemet
Om du har et smartkort knyttet til din konto vil dette fungere etter at bilen har mottatt reservasjonsdata fra bookingsystemet. Dette vil bilen motta så snart den er kjørt ut av garasjen og får dekning. Når bilen er hentet ut skal derfor smartkort fungere.