Veihjelp
Bilene våre er stort sett meget driftssikre. Av og til hender det likevel at noe oppstår slik at man ikke kommer videre. Da er det godt å vite at alle bilene i bilkollektivet har veihjelpsavtaler fra leverandør og forsikringsselskap (24/7). Ved driftsstans må disse avtalene benyttes. Det er også viktig at vi får beskjed dersom dette vil kunne få konsekvenser for innlevering og eventuelle kommende reservasjoner.
Forskjellige bilmerker leverer forskjellige avtaler og det er derfor viktig å kontakte riktig veihjelpsoperatør ved behov for bistand. Før du kontakter veihjelp anbefaler vi å se på lenkene under, da vi ser at dette ofte kan løse kjente problemer:
I denne artikkelen fra Viking finner du en oversikt over ulike varsellamper du kan få opp i bilen.
Og her kan du lese om ulyd fra bremser og hvordan du ofte selv kan løse dette.
Før veihjelp kontaktes ber vi deg om å kontakte vårt kundesenter/ vakttelefon for feilsøking og eventuelt sendes videre til veihjelp.
Under er en oversikt over hvilke veihjelpsoperatører som skal kontaktes ved hvilke type hendelser samt kontaktinformasjon til disse:
Tilbydere og telefon
Toyota Eurocare: 80 03 31 05
Tesla veihjelp: 23 96 02 85
Opel Assistanse: 67 90 77 00
Storebrand forsikring (SOS veihjelp): 22 48 90 00
Det er viktig at du som bruker er ved bilen når veihjelp kommer frem. For å få startet bilen må du trykke "Lås opp" i appen for å slå av bilens startsperre. NB bilens startsperre vil automatisk slå seg på, selv om bilen står åpen. Husk derfor alltid å trykk "Lås opp" i appen før du forsøker å starte en bil fra oss.
Slettet kommentar