Er det fremdeles noe du lurer på, eller om du trenger veihjelp, oppfordres det til at du kontakter Teslas kundeservice direkte på tlf: 23 96 02 85 Detaljer om veihjelp finner du her
Se også informasjon om hvordan du selv f.eks kan restarte touchskjermen dersom den skulle henge seg opp underveis.
NB! Du trenger ikke benytte ladebrikke på Tesla sine ladestasjoner. På disse ladestasjonen åpnes ladeluke via skjermen i bilen, plugg så inn ladekabelen. Avslutt ladning via skjermen i bilen.
Bilene har også ladekort som virker hos hos Circle K og Ionity, samt ladebrikker til Fortum og Mer. Disse skal ligge i bilens midtkonsoll.
Med så mange lademuligheter er vi overbevist om at det bør være enkelt å finne en ladestasjon, om du skulle ha behov for det. Det er også mulighet for å lade bilen med tradisjonell stikkontakt på hytter og liknende ved behov.
Bilen har i utgangspunktet en rekkevidde på 580 kilometer (WLTP) når fulladet. Husk, det er med vår app du låser opp og igjen denne bilen, ingen nøkkelkort.
NB Bilen ser sperret med maksfart 130 km/t, og er også låst i chill-modus.
Hei, Noen nyttig tips: De aller fleste funksjoner gjøres via skjermen. Alt fra vindusviskere, vifte, air condition og så videre. Viktig: For å løsne ladekabelen fra bilen, trykk på:
bilsymbolet nederst til venstre på skjermen, deretter
trykk "Stopp lading" oppe til høyre på skjemen, deretter
"Lås opp" som står like under. Veldig viktig å ikke rive og røske i ladekabelen.
Når eg køyrer på tur til Sverige, må eg tenke på noko spesielt i forhold til ladekompatibilitet? Er det berre å stoppe på ein Tesla Supercharger som vanleg?
Hei Andreas. Lading skal fungere som normal på Tesla Supercharger. Dette gjelder også fleste kompatible ladestasjoner, selv om vi opplever noe mer problemer her enn i Norge.
Hei Manualen og ymse nettsider indikerer at model3 skal lade med inntil 350 kw, men jeg kom aldri over 120, hverken med tesla-lader eller ionity 350kw. Har jeg gjort noe mindre intelligent, eller bare misforstått?
Tesla Model 3 Long-range skal kunne lade opp mot 250 Kw. Faktisk ladeeffekt vil imidlertid variere ut ifra flere forhold: blant annet temperatur på batteri og mengden strøm på batteriet.
Vi vil gjerne formidle at denne type bil er noe annerledes enn andre biler, på flere måter. Blant annet:
- Det finnes ingen startknapp
- Girspaken er ved rattet,
- De aller fleste funksjoner finner du på skjermen i bilen.
Vi vil derfor oppfordre alle å sette seg inn i noen korte og greie opplæringsvideoer fra Tesla .Dette vil spare både deg, oss, og kundeservice, for en del tid 😀
Er det fremdeles noe du lurer på, eller om du trenger veihjelp, oppfordres det til at du kontakter Teslas kundeservice direkte på tlf: 23 96 02 85
Detaljer om veihjelp finner du her
Se også informasjon om hvordan du selv f.eks kan restarte touchskjermen dersom den skulle henge seg opp underveis.
NB! Du trenger ikke benytte ladebrikke på Tesla sine ladestasjoner.
På disse ladestasjonen åpnes ladeluke via skjermen i bilen, plugg så inn ladekabelen. Avslutt ladning via skjermen i bilen.
Kart over Teslas dedikerte ladestasjoner finner du her
Bilene har også ladekort som virker hos hos Circle K og Ionity, samt ladebrikker til Fortum og Mer. Disse skal ligge i bilens midtkonsoll.
Med så mange lademuligheter er vi overbevist om at det bør være enkelt å finne en ladestasjon, om du skulle ha behov for det. Det er også mulighet for å lade bilen med tradisjonell stikkontakt på hytter og liknende ved behov.
Bilen har i utgangspunktet en rekkevidde på 580 kilometer (WLTP) når fulladet.
Husk, det er med vår app du låser opp og igjen denne bilen, ingen nøkkelkort.
NB Bilen ser sperret med maksfart 130 km/t, og er også låst i chill-modus.
God tur!
Noen nyttig tips: De aller fleste funksjoner gjøres via skjermen. Alt fra vindusviskere, vifte, air condition og så videre.
Viktig: For å løsne ladekabelen fra bilen, trykk på:
- bilsymbolet nederst til venstre på skjermen, deretter
- trykk "Stopp lading" oppe til høyre på skjemen, deretter
- "Lås opp" som står like under. Veldig viktig å ikke rive og røske i ladekabelen.
Husk å ta med bilens ladekabel.Kjør forsiktig!
Skiholdere eller stropper må man eventuelt stå for selv.
Dette er utstyr som raskt ville forsvunnet om det skulle ligget tilgjengelig i bilen.
Manualen og ymse nettsider indikerer at model3 skal lade med inntil 350 kw, men jeg kom aldri over 120, hverken med tesla-lader eller ionity 350kw. Har jeg gjort noe mindre intelligent, eller bare misforstått?
Tesla Model 3 Long-range skal kunne lade opp mot 250 Kw. Faktisk ladeeffekt vil imidlertid variere ut ifra flere forhold: blant annet temperatur på batteri og mengden strøm på batteriet.